از سری مسابقات لیگ فوتسال جوانان استان، تیم فوتسال جوانان امید آذربایجان امروز جمعه 93/1/21 ساعت 15 میهمان تیم جوانان ملکان بود. که در پایان بازی امید آذربایجان موفق شد با ارائه یک بازی کاملا برتر، حریف خود را با نتیجه 8-1 مغلوب کرده و با 5 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه خود پس از تیم آرمین آذربایجان 7 امتیازی به مرحله نیمه نهایی لیگ فوتسال جوانان استان راه یابد. بازی رفت دو تیم در شهرستان بناب با نتیجه مساوی 2-2 به پایان رسیده بود.

امید آذربایجان دو هفته بعد باید برای رسیدن به فینال با تیم اول گروه دیگر بازی کند.

 

شرح بازی:

هر دو تیم در دقایق ابتدایی بازی محتاطانه ای را به نمایش گذاشتند، اما با گذشت زمان امید آذربایجان سوار بر بازی شد و پس از خلق چند موقعیت سرانجام به گل اول رسید. پس از گل اول باز هم امید آذربایجان با ارائه بازی هجومی به گل دوم و سوم دست یافت و نیمه اول با نتیجه 3-0 به پایان رسید. با شروع نیمه دوم باز هم میل به بازی هجومی در دستور کار تیم امید آذربایجان قرار گرفت و در 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم حساب را 6-0 کرد. 10 دقیقه پایانی با حواشی زیاد و موج اعتراضات کادر فنی تیم ملکان همراه بود. سر انجام بازی با نتیجه 8-1 تمام شد.

نقطه قوت امید آذربایجان در این بازی آمادگی بدنی خوب بازیکنان بود ولی در مقابل خبری از بازی هماهنگ و منسجم و همیشگی تیم نبود که علل آن را نیز میتوان در کم بودن تمرینات تیمی و کار با توپ جست و جو کرد. تیم ما بایستی بداند که در مرحله نیمه نهایی حریفان از لحاظ کار تیمی نیز بهتر از مراحل گروهی خواهند بود و باید فکری به این موضوع بکند.


امتیازات بازیکنان:

علیرضا (1):
---


محمد (6):

عملکرد محمد در مقایسه با بازیهای قبلی خودش امیدوار کننده بود، پرس در حد مطلوب همراه با گرفتن موقعیتهای 2-1 از حریف و بازی درگیر در این بازی او نمود بیشتری داشت. ولی محمد باید در زمینه پوشش منطقه ای که توپ در جریان هست، اضافه شدن در عرض به خط آخر حامل توپ و قرار گرفتن در موقعیتهای شوت زنی کار بکند. 2 گل نیز امتیازش را به 7.1 میرساند.


امیر مقصودی (8):

تحرک زیاد در زمین حریف، ایجاد مزاحمت در حین حمله حریف و زدن 3 گل بی شک او را در جمع بهترینهای این دیدار قرار میدهد. اما بایستی روی کنترل توپهای ارسالی زمینی از فواصل دور و نحوه پاس کردن و خلق موقعیت از این نوع توپها کار کند. امتاز وی 8 است.


امیر رکابی (11):

باز هم دوندگی و بازی درگیرانه امیر همراه با کند کردن حملات حریف نقاط مثبت بازی اوست. در کنار اینها او نیز بایستی روی پاسهای تک ضرب و مناسب و کم کردن خطاهایی که مرتکب میشود کار کند. امتیاز وی 6 است.

احسان (12):

احسان بایستی قبول کند که هنوز احسان نیست. قوای بدنی کمتر برای بازی کارایی ذهن او را نیز کم میکند به طوریکه بعد از چند دقیقه حضور در میدان دیگر قدرت تصمیم گیری مناسب را ندارد. شوتهای بی هدف و کم دقت، عدم تعادل در لحظات پر فشار بازی و کند کردن آهنگ بازی در کنار توپگیری بهتر مجموعه نقاط منفی و مثبت بازی او بود. نمره وی 5.8 است.

مهدی (14):

---

رضا (18):

مهمترین فاکتور برای بهتر بازی کردن رضا تمرکز فکری و ذهنی کامل او است. شاید بتوان گفت تنها در این صورت است که میتوان پاسهای خوب و تمام کنندگی مناسب را از او دید. 2 گل و پرس مناسب نمره او را بیشتر کرده و به 7 میرساند.

امیر حسین (2):

قابلیت کنترل بازی در لحظات پر فشار، میل هجومی و پاسهای منجر به گل و تکنیک خوب برای جا گذاشتن حریف همراه با پرس نسبتا ضعیف و ناکامی در ضربات پایانی و کم بودن قوای جسمانی برای بازی کردن به مدت زیاد نقاط قوت و ضعف امیرحسین در این بازی بود. هماهنگ شدن با تیم زمان میبرد ولی در کل انتظارات از امیرحسین زیاد است. دادن پاسهای گل نیز در نهایت نمره وی را 7.3 میکند.

میلاد (3):

دوندگی و سرعت بالا، توانایی تغییر ریتم بازی و بازی هماهنگ با بازیکنان مشخصه های مثبت میلاد است. در کنار اینها میلاد برای تمام کردن ضربات پایانی باید از کمک هم تیمیهایش نیز بهره ببرد. نمره او با زدن 1 گل 7.5 خواهد بود.

حجت (33):

--- 

حسین (3):

حسین به عنوان اولین تجربه حضورش روز موفقی را پشت سر گذاشت. اعتماد به نفس بالا، پرتابهای خوب و اصلاح شده، گرفتن موقعیتهای تک به تک و شوتگیری حاکی از عملکرد خوب در این دیدار است. شاید تنها نقطه منفی حسین، دادن پنالتی به حریف بود. با این وجود امتیاز وی 8 خواهد بود.





طبقه بندی: ustan oyunları (بازيهاي استاني)،

باخيش لار 2