تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1393 | 10:35 | نویسنده : Elşən
هر وقت به باشگاه می‌روید،افرادی را می‌بینید که بر روی یک بخش مجزایی از بدن کار می‌کنند و بدین منظور از صدها روش بهره می‌برند. آنها در واقع به نوعی ساکن باشگاه ورزشی هستند و گویی هرگز قصد ترک آن جا را ندارند.
این در حالی است که اگر این افراد به صورت جدی به محاسبه وقتی که تلف می‌کنند، می‌پرداختند هرگز به این شیوه ادامه نمی‌دادند. با این روش، سه دلیل عمده وجود دارد که مانع از انجام سریع و موثر تمرین‌ها می‌شود:


آردينئ اوخو، حتمن

طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 1
تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1393 | 10:30 | نویسنده : Elşən
اهمیت آب

*بدن انسان از 60 تا 65 درصد آب تشکیل شده است .
*ماده سازنده هاهیچه ها ، غضروف های بین دنده ای می باشد .
*ماده حل کننده و انتقال دهنده برای مواد غذایی است .
*تنظیم کننده میزان حرارت بدن می باشد .
* تشکیل دهنده مایعات بدن می باشد (خون ، آنزیم و هورمونها)
*برای اجرای مطلوب عملکرد اعضای بدن ، مهم به شمار می آید .

آردينئ اوخو، حتمن

طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 0
تاريخ : شنبه 12 مهر 1393 | 10:25 | نویسنده : Elşən

 ورزش براي افراد لاغر هم لازم است

 

افراد لاغر ورزش را كنار نگذارند !
محققان معتقدند افراد لاغر نبايد ورزش را كنار بگذارند چون ممكن است در داخل بدن آنها چربي به شكل توده دور ارگانهاي بدن را گرفته باشد.
محققان انگليسي در لندن اعلام كردند اينكه بدن فرد چقدر چاق به نظر برسد و چربي داشته داشته باشد دليل آن نيست كه ارگانهاي داخلي بدنش همانقدر حاوي چربي باشند.
آنها همچنين اعلام كردند افرادي كه هيكل ظاهري خود را با رژيم گرفتن متناسب نشان ميدهند و ورزش نميكنند ممكن است به اندازه افراد چاق، چربي دور ارگانهاي داخلي آنها از جمله قلبشان را گرفته باشد.
اين محققان از سال 1994 تا كنون روي بيش از 800 نفر اين مطالعات را انجام داده اند كه چربي داخل بدن آنها را اندازه گيري كنند.آنها پس از اين تحقيق ترس خود را از اين موضوع اعلام كردند كه افراد لاغر با تصور اينكه در بدنشان چربي وجود ندارد، ورزش را كنار بگذارند و متوجه نشوند كه در داخل بدن آنها چربي يه شكل توده دور ارگانهاي بدن را گرفته است.

اين تحقيق كه نام آن((در خارج لاغر و در داخل چاق))ميباشد بيشترين شگفتي را در مورد افرادي به نمايش گذاشته است كه بسيار لاغرند اما از داخل چربي زيادي در بدن دارند. 




طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 1
تاريخ : سه شنبه 8 مهر 1393 | 12:34 | نویسنده : Elşən

 ورزشكاران و خطرهاي 8 گانه

شما ممكن است برنامه ورزشي مناسبي را تهيه كرده باشيد و مطابق آن پيش برويد ولي مشاهده كنيد كه به نتايج دلخواه دست پيدا نمي‌كنيد. وزنتان به اندازه دلخواه‌تان كاهش پيدا نمي‌كند و يا دچار آسيب‌هاي ناشي از ورزش مي‌شويد. در اين موارد بايد به فكر باشيدكه جايي از كار مشكل دارد و شما مرتكب اشتباهاتي در هنگام ورزش كردن مي‌شويد. به تازگي متخصصان طب ورزشي موسسه ملي ورزش آمريكا، با بررسي فعاليت‌هاي ورزشكارانمختلف، تعدادي از اشتباهات اساسي را كه حين ورزش كردن انجام مي‌دهند، كشف كرده و آنرا در يك فهرست مرتب كرده‌اند. ببينيد كه آيا شما هم درست ورزشمي‌كنيد:


 


آردينئ اوخو، حتمن

طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 1
تاريخ : جمعه 6 تیر 1393 | 04:54 | نویسنده : Elşən
ليست 10 نفره تيم جوانان شامل: 2 گلر (G) و 2 مدافع (D) و 4 بازيكن كناري (B) و 2 مهاجم (F) ميباشد.

sıra

AD

Yer

B.sazi

(7) * 3

Təmrin

(6) * 1

M.Əxlaqi

*3

Scills

(8)

İmtiyaz

1

Y. Heydəri

G

4

3

---

8

23

2

M. A əlipur

G

5

5

---

3

23

3

H. Hadəvi

G

7

5

---

7

33

4

Ə. Fəzli

G

0

1

-1

7

5

5

M. Cəngcu

D

7

6

-1

6

30

6

M. Qudrət pur

D

4

5

---

8

25

7

M. Məhəbbət

D

4

4

-1

5

18

8

Ə. Məqsudi

B

7

4

---

6

31

9

R. Xak nejad

B

6

6

---

6

30

10

S. Əzimi

B

6

4

---

5

27

11

Ə. Safi

B

4

5

-1

3

17

12

M. Rəhimi

B

6

5

---

4

27

13

Məhəmədiyan

B

0

0

---

3

3

14

R. Səfəri

B

0

0

-2

7

1

15

Ə. Şəhbazi

F

7

6

---

7

33

16

E. Eftexariyan

F

1

5

-1

7

12

17

M. Məleki

F

7

6

---

8

35




طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 1
تاريخ : دوشنبه 2 تیر 1393 | 04:24 | نویسنده : Elşən

بعد از ورزش شير بنوشيد

 

پژوهشگران كانادايي اعلام كردند نوشيدن دو ليوان شير پس از ورزش، به سوزاندن بيشتر چربي و افزايش حجم ماهيچه اي كمك  مي كند.

محققان دانشگاه مك مستر در هميلتون ايالت اونتاريو، 56 مرد 18 تا 30 سال را طي يك دوره 12 هفته اي بررسي كردند. براي اين افراد برنامه ورزشي بلند كردن وزنه، طي پنج روز در هفته ارايه شد.
شركت كنندگان در اين مطالعه به سه گروه تقسيم شدند:
گروه اول) پس از ورزش، دو ليوان شير كم چربي مصرف كردند.
گروه دوم) پس از ورزش، نوشيدني سويا (با همان ميزان پروتئين و انرژي موجود در شير) مصرف كردند.
گروه سوم) پس از ورزش، نوشيدني كربوهيدراتي مصرف كردند.
 

بعد از 12 هفته معلوم شد گروهي كه شير نوشيده بودند، حدود يك كيلوگرم چربي و گروهي كه كربوهيدرات مصرف كرده بودند، نيم كيلوگرم چربي از دست داده بودند. اين در حالي است آنهايي كه نوشيدني سويا خورده بودند، چربي از دست نداده بودند.
در عين حال گروهي كه شير نوشيده بودند، در مقايسه با آنهايي كه سويا مصرف كرده بودند 40 درصد يا 1135 گرم به حجم ماهيچه اي خود افزوده بودند.
علاوه بر اين گروهي كه شير مصرف كرده بودند، 36 درصد يا 1500 گرم حجم ماهيچه اي بيشتر نسبت به گروه مصرف كننده نوشيدني كربوهيدرات پيدا كرده بودند.

اينكه براي چربي سوزي و متناسب تر به نظر آمدن به چه ميزان فعاليت ايروبيك نياز داريد، بستگي به متابوليسم، وزن، و رژيم غذاييتان دارد. براي به دست آوردن آن اندام متناسب بدنسازي هم بسيار مهم است. بدنسازي علاوه بر اين به مستحكم شدن استخوانهايتان نيز كمك ميكند و باعث مي شود در سنين پيري دچار مشكل نشويد. متخصصين توصيه مي كنند كه بهتر است دو تا سه روز در هفته از اين تمرينات استفاده كنيد.

bərnamə





طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 0
تاريخ : یکشنبه 11 خرداد 1393 | 01:18 | نویسنده : Elşən

كتومورف (بدن هاي كشيده)


اين فرم از اندام، باريك و كشيده است. اين قبيل افراد معمولاً ساختار
  استخواني  ظريفي  دارند، عرض  شانه ها كم بوده و با  باسن  تقريباً  به يك  اندازه  مي باشد. دونده هاي دوي استقامت، بالرين ها، و  بازيكن هاي بسكتبال را مي توان در اين گروه جاي داد.

تكنيك كار با وزنه: براي پرورش ماهيچه ها، اين افراد مي بايست ۲ ست وزنه را براي هر قسمت از ماهيچه ها در برنامه ورزشي خود بگنجانند. تعداد دفعات تكرار نيز ۶ تا 10 بار تخمين زده ميشود. ماهيچه هاي بدن را تقسيم كرده و در هر روز بر روي يك سري از ماهيچه كار كنيد و روز بعد بر روي گروه ديگر.

تكنيك حركات قلبي-عروقي: هدف شما اين است كه استقامت خود را افزايش داده و سلامت قلب و ريه هاي خود را حفظ كنيد. اين نوع حركات را بايد در حدود ۳ تا ۵ مرتبه در طول هفته انجام دهيد. هر جلسه 20 تا 40 دقيقه را به اين كار اختصاص دهيد و از حركات آرام شروع كرده و به مرور بر شدت حركات بيفزاييد.
آردينئ اوخو، حتمن

طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 1
تاريخ : شنبه 3 خرداد 1393 | 06:45 | نویسنده : Elşən

آيا كافئين براي ورزشكاران مفيد است يا مضر؟

كافئين يك ماده محرك سيستم عصبي مركزي است و به طور طبيعي در برخي مواد غذايي همچون قهوه، چاي، شكلات و نوشابه هاي سياه يافت مي شود. از كافئين در داروسازي و توليد برخي داروها نيز استفاده مي شود.

مدت هاست كه در مورد استفاده از كافئين براي افزايش كارايي ورزشكاران اختلاف نظرهايي وجود دارد.

تحقيقات قديمي تاكيد داشتند كه كافئين موجب افزايش هوشياري و تمركز ورزشكاران شده و با افزايش مصرف چربي به جاي گليكوژن (قند) در عضلات، كارايي و استقامت بافت عضلاني را افزايش مي دهد. اما تحقيقات اخير نشان مي دهند كه كافئين تنها محرك سيستم عصبي است و نقشي در افزايش قدرت عضلاني ندارد.

كافئين به دليل افزايش تمركز و هوشياري داراي مزايايي براي ورزشكاران است، اما چنانچه در مصرف آن افراط شود خطرات و عوارضي را به دنبال خواهد داشت.

مصرف دوزهاي بالاي كافئين موجب تپش قلب، اضطراب، بي خوابي، تهوع، لرزش و سردرد مي شود.

از طرفي كافئين يك تركيب مدر (ادرار آور) است و مصرف بي رويه آن موجب از دست رفتن مايعات بدن به ويژه در هنگام ورزش در هواي گرم شده و ورزشكار را دچار كم آبي و خطرات ناشي از آن مي نمايد.

مصرف كافئين از لحاظ قانوني نيز با محدوديت هايي همراه است. كميته ملي المپيك مصرف ۴۰ ماده محرك را ممنوع اعلام كرده است و مصرف بيش از حد مجاز كافئين نيز دوپينگ محسوب مي شود.

بر اساس قانون كميته ملي المپيك چنانچه سطح ادراري كافئين بالاي ۱۲ ميكروگرم در هر سي سي باشد غير مجاز به شمار مي رود.

 

 




طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 0
تاريخ : شنبه 13 اردیبهشت 1393 | 10:14 | نویسنده : Elşən
دويدن سريع باعث سوختن كالري ها و متعاقبا” چربي ها مي شود . معمولا” دوندگان دوي سرعت بخاطر شدت و سرعت فعاليتشان كم چربي ترين ورزشكاران هستند. علاوه براين ، آزمايشات و تحقيقات زيادي هم براي اندازه گيري ميزان سوختن چربي در هنگام دويدن انجام شده كه همگي اين موضوع را ثابت مي كنند. علاوه بر سرعت ، مدت زمان دويدن نيز درمقدار سوختن چربيهاي اضافي بدن تاثير زيادي دارد . وقتي مدت زمان دويدن ما بيشتر مي شود بدن از چربي ها به عنوان سوخت استفاده مي كند بنابراين هرچه مدت زمان بيشتري بدويم چربي بيشتري مي سوزانيم . علاوه براين توجه داشته باشيد كه اگر با يك سرعت ثابت بدويم خيلي بهتر از آن است كه دائما” سرعتمان را كم و زياد كنيم و گاهي بايستيم زيرا در هنگام دويدن با يك سرعت ثابت بدن چربي بيشتري مي سوزاند . اگرچه دانشمندان مطمئن هستند كه دويدن با حداكثر سرعت فورا” چربي ها را مي سوزاند اما از آنجايي كه ما انسانها فقط براي مدت زمان كوتاهي مي توانيم با حداكثر سرعت بدويم به ما توصيه مي كنند كه براي سوزاندن چربي ها با سرعت كندتر بدويم اما سعي كنيم سرعت دويدنمان را ثابت نگه داريم و مدت آن را بيشتر كنيم تا نتيجه بهتري بگيريم.



طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 0
تاريخ : شنبه 13 اردیبهشت 1393 | 10:10 | نویسنده : Elşən
 

5مشكل كه بدن شمارا كوفته مي كند

احساس خستگي حسي است كه ممكن است مواقع مختلف سراغ شما بيايد. در اين شرايط به نظر تنها يك خواب راحت است كه ميتواند حال شما را بهتر كند.

 


آردينئ اوخو، حتمن

طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 0

تعداد کل صفحات : :: 1 2 3 4 5