تاريخ : سه شنبه 8 مهر 1393 | 12:34 | نویسنده : Elşən
حركات كششي كافي انجام نمي‌دهند:

نخستين اشتباه ورزشكاران آن است كه پيش از آغازفعاليت‌هاي ورزشي خود، حركات كششي را يا انجام نمي‌دهند و يا با انجام حركات كششيكمي از نظر تعداد و كيفيت، ورزش اصلي خود را آغازمي‌كنند. بهترين روش آن است كه شما نخست حركات كششي را انجام دهيد و بعد از آن به سراغ فعاليت‌ها و تمرينات ايروبيك (هوازي) برويد. اين روش موجب مي‌شود، عضلات شما گرم شده و انعطاف‌پذيري خود را به دستآورند. به اين ترتيب از بروز آسيب‌هاي ورزشي نيز پيشگيري خواهد شد.

وزنه‌هاي سنگين را بلند مي‌كنند:

اشتباه دوم بيشتر ورزشكاران آن است كه بسيار عجول‌اند و از همان ابتدا به سراغ بلند كردن وزنه‌هاي سنگين مي‌روند. شما بايد وزنه‌هايي را در ابتدا بلند كنيد كه عضلات‌تان توانايي كنترل آنها را داشته باشند. سپس به تدريج اين وزنه‌ها را سنگين‌تر كنيد. با اين روش هم عضلات‌تان به‌تدريج توانايي‌هاي لازم را به دست خواهند آورد و كمتر دچار آسيب‌هاي ورزشي مي‌شويد.

پيش ازورزش، بدن‌شان را گرم نمي‌كنند:

عضلات‌ شما نياز دارند كه خود را به تدريج با حركات هوازي كه شما انجام مي‌دهيد و افزايش باركاري وارد بر آنها تطبيق دهند. بنابراين به آرامي ورزش كردن را آغاز كنيد، سپس به تدريج بر شدت و سختي حركات ورزشي خود بيفزاييد. دويدن آرام، بالا و پايين پريدن و راه رفتن روش‌هاي (نرمش‌هاي مناسبي) براي گرم كردن بدن شما هستند.
پس از ورزش خود را خنك نمي‌كنند:

شايد شما هم توجه كرده باشيد كه وقتي در اوج ورزش كردن هستيد، تعداد ضربان قلب‌تان بسيار بالا است و دماي بدن‌تان نيز بالا است. اشتباه بيشتر ورزشكاران اين است كه هنگامي كه در اوج فعاليت ورزشي هستند، ناگهان از حركت بازمي‌ايستند. در حالي كه اگر تصميم داريد به ورزش كردن خود خاتمه دهيد، بايد آهسته آهسته شدت و سختي ورزش خود را كاهش دهيد و براي دقايقي به قلب‌تان فرصت دهيد كه سرعت تپش خود را كاهش دهد و همچنين عضلات‌تان به تدريج از انقباض خارج شوند. اين روش موجب مي‌شود كه بدن‌تان انعطاف‌پذيري اوليه خود را بهدست آورده و بر قلب و عروق شما نيز فشار زيادي وارد نشود.

مدت طولاني، ورزش‌هاي سنگين انجام مي‌دهند:

اشتباه ديگر ورزشكاران آن است كه مدت طولاني از زماني را كه براي ورزش در نظر گرفته‌اند، به شدت زياد ورزش كرده ونرمش‌هاي سنگين را انجام مي‌دهند. در حالي كه اين كاملا غلط است. روش درست آن است كه بخش بيشتري از زمان ورزش كردن‌تان را به حركات ورزشي با شدت متوسط اختصاص داده وفقط چند دقيقه ورزش‌هاي سنگين را انجام دهيد.

به اندازه كافي آب نمي‌نوشند:

شما نبايد صبر كنيد تا تشنه شويد و سپس آب بنوشيد. اين اشتباه ديگر ورزشكاران است كه موجب مي‌شود بدن‌شان هنگام ورزش كردن دچار كمبود آب شود. وقتي ورزش مي‌كنيد، بيشتر عرق مي‌كنيد و بدن‌تان مقدار زيادي آب از دست خواهد داد. هنگام ورزش كردن يك شيشه آب كنار دست‌تان قرار دهيد و گاهي از آب آنبنوشيد. نوشيدن آب را در طول روز نيز ادام هدهيد.

به اندازه و باشدت كافي ورزش نمي‌كنند:

بعضي از ورزشكاران فقط ورزش مي‌كنندتا حركتي به خودشان داده باشند، در حالي كه اين غلط است. شما بايد شدت و سختي حركات ورزشي را كه انجام مي‌دهيد، تنظيم كنيد. اين روش موجب مي‌شود سرعت ضربان قلب‌تان به اندازه كافي افزايش يافته و بتواند خون را با سرعت مناسبي به عضلات‌تان كه مشغول فعاليت هستند، پمپ كند و شما بتوانيد از فوايد ورزش كردن بهره‌مند شويد.

هنگامي كه وزنه بلند مي‌كنند، حركات تند و سريع انجام مي‌دهند:

اگر وزنه بلند مي‌كنيد، هنگامي كه عضلات‌تان در حالت انقباض قرار دارند، حركات تند و سريع به بدن‌تان ندهيد. اين كار موجب خواهد شد كه عضلات‌تان دچار آسيب شوند. عضلات كمر بيش از ساير عضلات در اين موارد آسيب‌پذيرند. اگر شماسنگيني وزنه‌هايي را كه بلند مي‌كنيد كنترل كنيد، اجازه نخواهيد داد كه وزنه‌ها حركات شما را كنترل كنند




طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 1