تاريخ : یکشنبه 11 خرداد 1393 | 01:18 | نویسنده : Elşən

اندومورف

 به فرم نرم، و پر انحنا اطلاق مي شود و معمولاً به نام گلابي شكل معروف است. در اين افراد معمولاً قسمت باسن خيلي پهن تر از شانه ها مي باشد. افرادي كه داراي يك چنين اندامي هستند، خيلي بيشتر گرايش به جذب چربي هاي اضافه دارند.

تكنيك كار با وزنه: با اضافه كردن اندكي ماهيچه به بدن خود مي توانيد اندام خود را به زيباترين شكل ممكن در آوريد. بايد ورزش هاي كلي وزنه، براي تمام قسمت هاي بدن را سه مرتبه در هفته انجام دهيد. براي هر قسمت از بدن انجام ۲ست 10 تا 15 تايي كافي است. ابتدا از وزنه هاي سبك استفاده كرده و سپس وزن آنها را زياد كنيد. براي اينكه تناسب

و تقارن بدن همچنان حفظ شود، شايد لازم باشد كه حركات مربوط به نيم تنه بالايي بدن خود را دو برابر كنيد.

تكنيك حركات قلبي-عروقي: اين حركات را مي بايست 30 تا 60 دقيقه، به تعداد ۳ تا ۶ مرتبه در هفته انجام دهيد تا بتوانيد بيشترين ميزان چربي و كالري را بسوزانيد. اين افراد بايد حركات مربوط به اين بخش را تقريباً شديد انجام دهند تا به بهترين نتيجه دست پيدا كنند.
 

مزو مورف

اين قبيل افراد معمولاً توده هاي ماهيچه اي بسيار بزرگي داشته و به راحتي مي توانند اندام خود را پرورش داده و عضلات خود را به اندازه دلخواه برسانند. شانه هايشان معمولاً پهن تر از باسن مي باشد و معمولاً به آنها نام بدن سازهاي خودجوش اطلاق مي شود. دونده هاي دوي سرعت، بازيكنان فوتبال، و بازكنان تنيس از اين قبيل افراد مي بانشد.  

تكنيك كاربا وزنه: حركات ملايم به شديد وزنه كه ۲ تا ۳ مرتبه در هفته انجام شوند مي توانند اندام را در تعادل نگه دارند، و به سايز فرد هم چيزي اضافه نخواهد شد. به طور كلي براي هر گروه از ماهيچه ها بايد ۲ ست 12 تا 15 تايي از هر تمرين اجرا شود. بايد حركات را به طور پيوسته انجام دهيد، به اين ترتيب كه پس از اتمام كار بر روي يك گروه ماهيچه اي سريعاً تمرينات گروه بعدي را شروع كنيد. اين كار استقامت و قدرت فرد را افزايش مي دهد و چيزي به حجم بدن نيز اضافه نمي كند.
 ▪ تكنيك حركات قلب-عروقي: 3 تا 5 مرحله حركات قلبي-عروقي در طول هفته، با شدت ملايم، مي تواند به شما كمك كند تا اندامي لاغر و باريك براي خود بوجود آوريد. در هر مرحله بايد حركات را براي مدت زماني به طول 30 تا 45 دقيقه انجام دهيد.  

مهمترين چيزي كه بايد در طول انجام تمرينات و تعيين نوع فرم و شكل كلي بدن خود به آن توجه داشته باشيد اين است كه: هيچ گاه خودتان را با افراد ديگر و يا حتي با گذشته خود مقايسه نكنيد. فقط بايد تلاش كنيد كه اندام خود را در بهترين شرايط ممكن آن هم در حال حاضر درآوريد.




طبقه بندی: Yazı،

باخيش لار 1